9 dôvodov, prečo byť aktívny v sociálnych sieťach

Pred pár rokmi sa hovorilo, že kto nie je na internete, akoby nebol. Byť na internete sa rovnalo mať svoju webovú stránku. Prenesieme sa do súčasnosti. Príslovie stále platí, len v ňom vymeníme internet za sociálne siete. Ich rozmach vám iste nemohol uniknúť, pozrite sa na hlavné dôvody, prečo by vám nemala uniknúť ani prítomnosť na nich.

  1. V sociálnych sieťach sa pohybuje vysoké percento populácie. V ČR i SR dosahujú počty používateľov sociálnych sietí desiatky percent populácie. Sociálne siete sú miestom, kde s minimálnymi nákladmi a v krátkom čase získate spätnú väzbu od svojich súčasných či potenciálnych zákazníkov.
  2. Komunikácia prebieha v prostredí, kde sa používateľ cíti príjemne. V prostredí, kde je zvyknutý komunikovať predovšetkým s priateľmi. Marketingové oznámenie tak prijme lepšie než v prípade konvenčných marketingových nástrojov. Marketingová komunikácia v sociálnych sieťach je veľmi osobná. Napr. Facebook sa od klasických internetových médií líši i tým, že prostredie, v ktorom používatelia oznámenie vidia, ja nabité kladnými emóciami.
  3. Aktívne podporíte predaj produktov a služieb. Výhodou facebookových stránok je možnosť ponúkať používateľom informácie o vašich produktoch či službách. Môžete na ne pôsobiť emocionálne, motivovať ich pomocou súťaží, akcií alebo iných unikátnych zliav a zvyšovať tak ich lojalitu. Medzi nástroje stránky patrí i rozposielanie e-mailov. Vďaka tomu môžete informovať všetkých svojich fanúšikov napríklad o novom produkte. Majte na pamäti že rozdiel medzi fanúšikmi a ostatnými používateľmi je len v jednom kliku.
  4. Štartovacia čiara je na sociálnych sieťach pre všetkých rovnaká. Nezáleží na tom, či ste nadnárodným gigantom alebo špecializovanou spoločnosťou s lokálnou klientelou. Šanca na úspech je rovnaká. Naviac investície do sociálnych sietí nie sú nijako vysoké.
  5. Vaša prítomnosť v sociálnych sieťach zvýši zákaznícku lojalitu a povedomie zákazníkov o vašej spoločnosti, vašich službách a produktoch. Facebook je založený na obojsmernej komunikácii. Poskytuje veľa možnosti pre interakciu s používateľmi, takže môžete ľahko získavať spätnú väzbu od svojich zákazníkov alebo získať nápady a námety pre ďalší rozvoj produktov a služieb (crowdsourcing).
  6. V sociálnych sieťach môžete obvykle komunikovať vysoko efektívne. Ľahko zasiahnete veľmi presne určitú cieľovú skupinu, takže neplatíte za oslovovanie tých, ktorí vašu cieľovú skupinu netvoria. Rýchlejšia a cielenejšia komunikácia znamená rýchlejšie a lepšie výsledky.
  7. Prítomnosť v sociálnych sieťach sa stáva rovnakou nutnosťou, akou sa pred rokmi stala nutnosť byť na webe. Nebyť v sociálnych sieťach znamená nielen nezískať konkurenčné výhody, ale poskytnúť konkurenčnú výhodu iným.
  8. Komunikáciu v sociálnych sieťach možno považovať za ďalší nástroj PR. Informácie šírené osobne (word of mouth) sa môžu vďaka sociálnym sieťam šíriť rýchlejšie a zasiahnuť väčšie množstvo ľudí.
  9. Aktivity v sociálnych sieťach majú i sekundárne pozitívne dopady, ako je príspevok k zlepšeniu pozície vo vyhľadávačoch a pod.

Počet aktívnych užívateľov sociálnych sietí na Slovensku

Máte záujem o naše služby? Napište nám.

Pošlite nám vyplnený formulár a buďte v strehu - do 2 hodin sa vám ozveme.

Pošlite nám vyplnený formulár a buďte v strehu - do 2 hodin sa vám ozveme.

Nebojte, vyplnením formulára se k ničemu nezaväzujete.

 

Mrsun

Mohlo by vás tiež zaujímať...


Poslat emailem